ÇORUM RECEP GÜR’DEN NASIL KURTULUR?

Okuduğunuz haber
*KRİZİ YARATANLAR FATURAYI ÖDESİN€

GENÇLERİN PROJELERİNİ YAKINDAN TAKİP EDİYORUZ

Anasayfa   /    Gündem    /    *KRİZİ YARATANLAR FATURAYI ÖDESİN”

*KRİZİ YARATANLAR FATURAYI ÖDESİN”

Emek Partisi (EMEP) Çorum İl Örgütü, zamları protesto etmek amacıyla bir basın açıklaması düzenledi.

GÜNDEM      23 Subat 2022 - 14:19     0

*KRİZİ YARATANLAR FATURAYI ÖDESİN”

“Geçinemiyoruz, yapılan zamlar geri alınsın” talebiyle ÖzdoÄŸanlar KavÅŸağı’nda düzenlenen basın açıklamasına EMEP İl BaÅŸkanı Cafer Gökmen ve çok sayıda parti üyesinin yanı sıra SOL Parti BaÅŸkanlar Kurulu Üyesi İlknur BaÅŸer ile beraberindeki partililer de katıldı.

“Zamlar geri alınsın”, “Zafer direnen emekçilerin olacak”, “Gün gelecek, devran dönecek, AKP halka hesap verecek” gibi sloganların atıldığı basın açıklamasında konuÅŸan EMEP İl Yönetim Kurulu Üyesi Muharrem Özünel, “Asgari ücrete, memur maaÅŸlarına ve emeklilere yapılan göstermelik artışların daha emekçilerin cebine bile girmeden eridiÄŸi ÅŸu günlerde her gün yeni bir zam haberiyle uyanır olduk. Ya gıda ürünlerine, ya temel tüketim maddelerine, ya akaryakıta, yâda elektrik ve doÄŸalgaza zam geliyor. Oysa ücretlerimiz yeni yılın daha ilk üç ayında neredeyse eridi, bitti, açlık sınırının altına kadar düÅŸtü” dedi.

KDV indirimi oyunlarıyla suçunu gizlemeye çalışan hükümet yüzünden gıda fiyatları alıp başını gittiÄŸini, temel gıda maddelerinde sadece son bir ay içinde yaÅŸanan artışın yüzde 25’i aÅŸtığını kaydeden Özünel, “Son bir yılda yaÅŸanan artış ise yüzde 80’i buldu. Yılbaşında elektriÄŸe konutlarda 150 kilowat kadar tüketime yüzde 50, 150 kilowat üstüne yüzde 125, sanayide yüzde 129,2 zam yapıldı. DoÄŸalgaz fiyatları konutlarda yüzde 25, sanayi abonelerinde yüzde 50 arttırıldı. Yani bu soÄŸuk günlerde en düÅŸük gelen fatura en az iki katına çıktı” ifadelerini kullandı.

Öte yandan mazota, gübreye, tarımsal ilaca gelen zamların ardından çiftçinin artık tarlasını ekemeyecek hale geldiÄŸini ve mazota, gübreye halen zam üstüne zam geldiÄŸini dile getiren Özünel, açıklamasına ÅŸu ÅŸekilde devam etti:

“YAÅžANAN BU DURUMUN TEK

SORUMLUSU TEK ADAM REJİMİ VE

ONUN EMEK DÜÅžMANI POLİTİKALARI”

“Yıllardır devam eden kriz ve salgın döneminde yaÅŸanan kısıtlamalar nedeniyle tüm birikimlerini tüketen, gündelik ihtiyaçlarını bile kredi ve borçlarla karşılamaya çalışan halk büyük bir tükenmeyle karşı karşıyadır. Herkes biliyor ki, yaÅŸanan bu durumun tek sorumlusu tek adam rejimi ve onun emek düÅŸmanı politikalarıdır. Siyasi iktidar kendi yandaÅŸlarının kasaları dolsun, kendi çıkar çevrelerinin çarkları dönsün diye halkı büyük bir sefalete sürüklüyor.”

“EMEKÇİLERİN DİRENİŞLERİ ZAFERLE SONUÇLANIYOR”

“Ülkenin dört bir yanında yurttaÅŸlar artık bu zam furyasına karşı tepkilerini dile getiriyor. BaÅŸta elektrik ve doÄŸalgaz zamları olmak üzere yapılan tüm zam protestolarını “maniple etmeye çalışan iktidarın karşısında ülkenin dört bir yanında halk, aynı taleplerle sokaÄŸa çıkarak cevap veriyor. Patronun bir ekmeklik ücret artışını fazla gördüÄŸü için iÅŸten attığı Migros iÅŸçileri veya Farplas iÅŸçileri gibi emekçiler gözaltına alınsa da, iÅŸten atılsa da direniÅŸten vazgeçmiyor ve nihayetinde direniÅŸleri zaferle sonuçlanıyor.

İktidar ne yaparsa ne söylerse söylesin artık mızrak çuvala sığmıyor, emekçiler halk artık susmuyor. Artık halk yeter diyor ve her gün daha da yaygınlaÅŸan bu emekçi direniÅŸleriyle, yoksul halk protestolarıyla bu sömürü düzenine öfkesini yüksek sesle haykırıyor. Zamların geri alınması için, krizi yaratanların bu faturayı ödemesi için, enerji ÅŸirketlerinin kamulaÅŸtırılması için herkesi bu mücadeleye omuz vermeye, yan yana gelmeye çağırıyoruz.”

“5 MADDELİK ÇÖZÜM ÖNERİMİZ”

“Yoksulluk sınırının altında geliri olan ya da hiç geliri olmayan haneler için doÄŸal gaz, su, elektrik, telefon ve internet derhal ücretsiz olmalıdır.

Sadece elektrikte deÄŸil, temel tüketim mallarında KDV ve ÖTV derhal kaldırılmalıdır. Bu çerçevede çözüm olarak sunulan kamulaÅŸtırma meselesine gelelim. EÄŸer bu kamulaÅŸtırma geçmiÅŸ yıllarda olduÄŸu gibi bu enerji tekellerinin soygununu kurtarmaya dönük operasyonlara dönerse, enerji tekellerinin zararlarını karşılayacak bir süreç olarak gündeme gelirse ve bu kamulaÅŸtırma senaryosu bütün enerji ağının tek adamın eline geçmesine vesile olursa; yani bir kez daha tekelci devlet kapitalizmi üzerinden enerji ve elektrik soygun ve talan düzenine dönüÅŸürse bunu kabul etmemiz mümkün deÄŸildir.

Enerji tekelleri bütün bu soygunun faturasını, bedelini ödemelidir. Hem geçmiÅŸe dönük ödenen faturaların hem de ÅŸu anki zararların karşılığını bu enerji tekelleri ve onların hissedarları ödemelidir. Ayrıca bütün bu tekeller ve ÅŸirketler için vergiler arttırılmalıdır, servet vergisi konulmalıdır.

Yapılan tüm zamlar derhal geri alınmalıdır. Haksız bir biçimde faturalarla halktan alınanlar geri verilmelidir.

Elektrik, doÄŸal gaz ve su kesintilerinden doÄŸan bütün zararlar karşılanmalıdır. Buna baÄŸlı olarak yoksul çiftçilerin, borçlanan esnafın, emekçilerin, yurttaÅŸların zararları da derhal karşılanmalıdır.

“BİRLİKTE KAZANACAÄžIZ, HALK KAZANACAK”

“Son 1 ay içerisinde çorap iÅŸçilerinin, tekstil iÅŸçilerinin, metal iÅŸçilerinin, kuryelerin yaptığı bütün eylemler zamlara karşı verilen bu mücadeleyle birleÅŸtiÄŸinde enerji tekelleri de geri adım atar, tek adam rejimi de geri adım atar. YürüyeceÄŸimiz hat budur. Birlikte kazanacağız, halk kazanacak.”

YORUM EKLEYİN

X

Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen ziyaretçilere aittir.

X

Habere hiç yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın.

GÜNÜN MANŞETLERİ